MEIDÄN SOFTASSA ON PAREMMAT FEATURET KUIN TEIDÄN...

11. lokakuuta 2019

Toiminnallisuuskisa on raakaa. Pitää olla ylivertaiset featuret - tai ainakin paremmat kuin kilpailijoilla.

Meidät on opetettu siihen. Autoja myydään parhailla teholuvuilla ja lisäominaisuuksilla tai edistyksellisellä ympäristöystävällisyydellä. Tietokoneen valinta kohdistuu suorituskykyisimpään koneeseen, kuumimpaan uutuuteen tai parhaaseen hinta/laatu-suhteeseen. Myös ohjelmistot laitetaan rinnakkain toiminnallisuuksien perusteella, vaikka valtaosa niistä jäisikin käyttämättä.


APUA! LÄHETIN VIRHEELLISEN LASKUN...

12. kesäkuuta 2019

Vaikka laskun sisältö tarkistettaisiin kuinka huolellisesti tahansa, toisinaan asiakkaalle lähetettyä laskua on silti pakko muokata. Muutosten toteuttamistapaan ei löydy yleisohjetta, vaan se on harkittava tapauskohtaisesti. Lähtökohtana on aina muutostarve: kaivataanko muutosta eräpäivään tai maksajaan vai vaativatko laskun toimenpiderivit korjausta.

ASIAKKAAN TUNNISTAMISKÄYTÄNNÖT HAKEVAT MUOTOAAN

6. toukokuuta 2019

Heinäkuussa 2017 voimaan tullut rahanpesulaki asettaa asianajotoimialan toimijoille velvollisuuden tuntea asiakkaansa ja näiden liiketoiminta sekä ilmoittaa epäilyttävistä liiketoimista tai terrorismin rahoittamisepäilystä. Osa toimistoista on asiassa hyvinkin edistyksellisiä, osa vasta miettii optimaalista työkalusettiä. Tunnistamista tukevien työkalujen tarjonta onneksi paranee jatkuvasti.

Suomen Asianajajaliiton tarkastuslakimies Kristiina Sare tarjoili tärpit asiakkaan tunnistamiseen 5.4.2019 järjestetyillä Asianajoassistenttipäivillä Scandic Grand Marinassa Helsingissä.


MYYNTIRESKONTRAN PARHAAT KÄYTÄNNÖT: KIRJAUSPÄIVÄ JA KIRJANPIDON RAPORTIT

29. maaliskuuta 2019

Laskutusta ja suorituksia koskevien kysymysten ratkominen on kuulunut päivittäiseen työhöni jo pitkään; aiemmin työskennellessäni asianajotoimiston myyntireskontran hoitajana ja nykyisin opastaessani CSI:n asiakkaita ohjelmiston käyttöön liittyvissä asioissa.

Kirjanpitorytmin mukaan kysymykset painottuvat tiettynä aikana kuukaudesta erityisesti myyntireskontrassa tehtäviin muutoksiin. Kokemus on osoittanut, että muutoksia voi tehdä monella tapaa, ja että toisinaan saattaa olla vaikea hahmottaa, miten muutos kannattaa tehdä, jotta se vastaa hyvää kirjanpitotapaa ja on optimaalinen kokonaisuuden kannalta.

Blogikirjoitussarjassani pyrinkin jakamaan yleisiä hyväksi koettuja käytäntöjä myyntireskontran hoitoon CSI-ohjelmistossa. Tässä kirjoituksessa keskityn kirjauspäivän merkitykseen sekä myyntireskontraan tehtävien muutosten näkymiseen kirjanpidon raporteilla.

VQ FORUMIN PARHAAT IDEAT

22. marraskuuta 2018

Toinen kertani VQ Forumissa. Henkilökohtaisesti nautin päivästä suuresti; niin muiden osallistujien tapaamisesta kuin esitysten ja paneelikeskustelujen kuuntelemisestakin. Myös CSI:n näkökulmasta tapahtuma oli onnistunut. Tapasimme useita toimistoja, joilla on haussa uusi työkalu asiakkaiden hallintaan, työaikakirjausten tekemiseen, laskutukseen ja raportointiin. Sponsorina meillä oli myös tilaisuus esittäytyä yleisölle ja jakaa hyvät uutiset CSI:n liiketoiminnan kasvusta Ruotsin markkinoilla.

Päivän aikana yllätyin siitä, miten relevantteja tapahtuman esitykset olivat yrityksille toimialasta riippumatta, myös meille ohjelmistotoimittajana. Useat puhujat korostivatkin sitä, etteivät asianajotoimistot juurikaan poikkea muista yrityksistä. Kaikkien liiketoimintaa säätelevät samat markkinavoimat ja haasteet. Suosikkilistalleni päivän annista jäivät seuraavat viisi ideaa.


1 – 5 / 16