CSI-OHJELMISTOJEN KÄYTTÖLIITTYMÄ UUDISTUU

28. marraskuuta 2019

CSI-ohjelmistojen ensimmäisestä versiosta on jo 11 vuotta. Siitä lähtien toiminnallisuutta on kehitetty kotimaisten ja ulkomaisten asiakkaiden toiveiden ja viranomaismääräysten mukaisesti. Vuotuiset versiopäivitykset ovat tuoneet ohjelmistoon mm. koelaskun kierrätyksen, verkkolaskutuksen, toimeksiannon vaiheistuksen, alitoimeksiannot, dashboardit, postituslistat sekä asiakkaan tunnistamisen hallinnan. Lista on pitkä. Huomattavasti vähemmän muutosta on tapahtunut ohjelmiston käyttöliittymässä, vaikka asiakkaiden odotukset ovat kasvaneet myös käytettävyyden osalta.

VQ FORUM 2019 - PERINTEISESTÄ MALLISTA DIGITAALISEEN

22. marraskuuta 2019

Lokakuun puolivälissä CSI osallistui Tukholmassa VQ Forumiin jo viidennen kerran. Tapahtuma järjestettiin nyt viimeistä kertaa, mutta kymmenen vuoden aikana se on muodostunut tärkeäksi Legal Tech -tapahtumaksi, johon on ollut ilo osallistua. Tämänvuotinen pääteema oli ”Laki 2.0”, ja puhujia mietityttivät muun muassa toimialan digitaalinen muutos, digitalisointiprosessin tämänhetkinen tila sekä juridisten palvelujen tulevaisuus.


TOIMINNALLISUUSKISAA VAI TOIMIALAOSAAMISTA?

11. lokakuuta 2019

Toiminnallisuuskisa on raakaa. Pitää olla ylivertaiset featuret - tai ainakin paremmat kuin kilpailijoilla.

Meidät on opetettu siihen. Autoja myydään parhailla teholuvuilla ja lisäominaisuuksilla tai edistyksellisellä ympäristöystävällisyydellä. Tietokoneen valinta kohdistuu suorituskykyisimpään koneeseen, kuumimpaan uutuuteen tai parhaaseen hinta/laatu-suhteeseen. Myös ohjelmistot laitetaan rinnakkain toiminnallisuuksien perusteella, vaikka valtaosa niistä jäisikin käyttämättä.


APUA! LÄHETIN VIRHEELLISEN LASKUN...

12. kesäkuuta 2019

Vaikka laskun sisältö tarkistettaisiin kuinka huolellisesti tahansa, toisinaan asiakkaalle lähetettyä laskua on silti pakko muokata. Muutosten toteuttamistapaan ei löydy yleisohjetta, vaan se on harkittava tapauskohtaisesti. Lähtökohtana on aina muutostarve: kaivataanko muutosta eräpäivään tai maksajaan vai vaativatko laskun toimenpiderivit korjausta.

ASIAKKAAN TUNNISTAMISKÄYTÄNNÖT HAKEVAT MUOTOAAN

6. toukokuuta 2019

Heinäkuussa 2017 voimaan tullut rahanpesulaki asettaa asianajotoimialan toimijoille velvollisuuden tuntea asiakkaansa ja näiden liiketoiminta sekä ilmoittaa epäilyttävistä liiketoimista tai terrorismin rahoittamisepäilystä. Osa toimistoista on asiassa hyvinkin edistyksellisiä, osa vasta miettii optimaalista työkalusettiä. Tunnistamista tukevien työkalujen tarjonta onneksi paranee jatkuvasti.

Suomen Asianajajaliiton tarkastuslakimies Kristiina Sare tarjoili tärpit asiakkaan tunnistamiseen 5.4.2019 järjestetyillä Asianajoassistenttipäivillä Scandic Grand Marinassa Helsingissä.


1 – 5 / 17